Учебное пособие Владивосток 2011 Гавриленко О. В., Ильинцева А. В., Бондарева Е. В. Publishing Matters




НазваниеУчебное пособие Владивосток 2011 Гавриленко О. В., Ильинцева А. В., Бондарева Е. В. Publishing Matters
страница1/10
Дата публикации23.08.2013
Размер0.66 Mb.
ТипУчебное пособие
zadocs.ru > Информатика > Учебное пособие
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10


Гавриленко О.В., Ильинцева А.В., Бондарева Е.В.

PUBLISHING MATTERS

Учебное пособие

Владивосток

2011

Гавриленко О.В., Ильинцева А.В., Бондарева Е.В.
Publishing Matters
Рецензенты:

Кравченко Е.В., к.ф.н., доцент каф. иностранных языков ДВФУ,

Еременко А.В., ст. преп. каф. иностранных языков ДВФУ
Пособие состоит из трех частей, каждая из которых состоит их 4-5 уроков. Данные уроки включают в себя тексты для чтения и обсуждения, а также упражнения для усвоения специальной лексики и развития навыков говорения по темам, связанным с профессиональной деятельностью.

Адресовано студентам 2 курса ИМК ДВФУ специальностей «Издательское дело и редактирование» и «Технология полиграфического производства».

PART I: Publishing
UNIT 1
Publishers and Publishing
A. What images do you associate with the words “publishing” and “publisher”?
B. Discussion. Think of possible answers to the following questions. Share your opinion with the group.

1. What does a publisher do?

2. What is usually published?

3. Who takes part in the process of publishing?

4. What is “publishing house”? Do you know any of them?
C. Topic Vocabulary. Learn the words and phrases below.

hard copy – печатный текст

to disseminate – распространять

handout – рекламная листовка, проспект; отпечатанный текст (раздаваемый всем присутствующим)

publisher – издатель; AmE владелец газеты

to provide – предоставлять, давать

publishing – издательское дело; издание (произведения)

to deliver – представлять, передавать

hard data – реальные, объективные данные, факты

to supplement – дополнять

imprints – выходные данные; импринт на титульном листе (с указанием места, издательства и т.д.)

trade list – профессиональный, специальный, перечень

not-for-profit – некоммерческий, не предназначенный для извлечения прибыли

to market – продавать, предлагать товары

editor – редактор; заведующий отделом (журнала, газеты)
Make up sentences using these words and phrases.
D. Read and translate the text.

Text 1
There are all kinds of publishers. Most deal in hard copy. Anything printed and disseminated can be described as a publication – a mimeograph handout, a 500,000-copy-a-month magazine, a scholarly journal, a book. Anyone who produces any of these is a publisher.

Today you can self-publish. In fact, you always could. In the 1620s Johannes Kepler not only printed his own work, he traveled to the Frankfurt Book Fair to sell it. Four centuries later you can disguise yourself electronically and publish online. For example, the Chronicle of Higher Education and the New York Times provide abbreviated versions of their texts online, with more extensive resources deeper into the Web sites.

Yet despite the expansion of the electronic universe, academic publishing is still in many important ways solidly connected to the world Gutenberg made: books printed on paper and bound for repeated readings. The book is the form in which scholars tell their stories to one another. Articles do other things: test-drive a portion of a book’s ambitious project, or deliver cold, hard data. Even when a publisher offers the choice of a physical or electronic edition of a work, or supplements a physical book with electronic ancillaries, or produces a physical book only on demand, it is the form of the book, that precious thought thought-skeleton, that holds a project together.

Twenty-first-century book publishing is dominated by a few very large and powerful corporations. Many well-known imprints are satellites within conglomerates. Scribner, for example, is part of Simon & Schuster. Knopf, Crown, and Doubleday are all parts of Random House, which is owned by the Bertelsmann corporation. Smaller trade lists include Pantheon and Holt, but they are part of larger organisms. Palgrave, Blackwell, and Routledge are large commercial academic publishers owned by still larger entities. Alongside them are other midsize and small firms, commercial and not-for-profit, the giant Anglo-American university presses Oxford and Cambridge, as well as the archipelago of university presses that stretch across North America.

Publishing companies continue to imagine themselves as reasonably independent entities, presenting each season a collection of works that cohere in some way – either through their intellectual or entertainment value, or through the sheer force by which they are marketed to the world. Editors like to think of themselves as working at houses, though the label “house” is a charming compensation for a suite of offices either crowded and shabby or crowded and sterile. Yet “house” is both functional and stylish, it reminds of couture. Fabric and designs may be different, but these craftsmen all wield the same tool: a pair of scissors. An editor’s job is, in part, to cut your manuscript and make you look good.

(adapted from: http://www.press.uchicago.edu/Misc/Chicago/288447.html)
1. Match the words which are close in meaning:

1. to disseminate

a. a gatekeeper

2. to provide

b. charitable

3. an editor

c. to spread

4. not-for-profit

d. an edition

5. publishing

e. to give


^ 2. Match the given words and word-combinations with their definitions.

1. to market

a. to take something to a particular place

2. handout

b. to produce many copies of a book, newspaper etc

3. to deliver

c. to try to persuade people to buy a product by advertising it

4. publisher

d. the business of producing books and magazines

5. to print

e. a person or company whose business is to arrange the writing, production and sale of books, newspapers etc

6. publishing

f. a piece of paper with information given to people


^ 3. Explain the meaning of the following words and word-combinations. Use them in the sentences of your own.

1. publishing house

2. not-for-profit

3. to self-publish

4. extensive resources

5. to test-drive

6. editor
4. A. Translate the word-combinations given below.

A Web site that disseminates health information; to disseminate ideas; not to disseminate nuclear weapons; publisher’s rights; date of publishing; to provide an opportunity for somebody to do something; Lord will provide; to deliver a bill to somebody; delivered free; full trade list; not-for-profit organization; acquiring editor; senior editor; a book that was first published in 1851.

B. Translate the following sentences:

1. You’ll find a full list of references on the last page of the handout. 2. Tony wants to get a job in publishing. 3. The article was published in the Los Angeles Times. 4. Could you deliver this letter to the accounts department? 5. She supplements her regular salary by tutoring in the evenings. 6. The game is being marketed as a learning toy. 7. The success of any beauty product depends on the way it is marketed. 8. This dictionary is published under the Longman imprint.
^ 5. Paraphrase the sentences given below. Use the words and phrases from the topic vocabulary instead of phrases shown in boldface.

1. What do you know about the spreading of information about new tax rules?

2. This should give you all the details you need.

3. Do you take things to particular places on Sundays?

4. He took a night job to improve their income.

5. He produced a printed text that required little or no editing.

6. The firm sells many types of goods.
^ 6. Translate the sentences from Russian into English paying attention to the words and phrases from the topic vocabulary.

1. Этот печатный текст никуда не годится! Вы должны сделать все необходимые правки как можно скорее!

2. Вы сделали ошибку даже в выходных данных этого издания! Это просто недопустимо!

3. В России много журналов, которые поддерживают и распространяют идеи здорового образа жизни.

4. Наш редактор хотел бы дополнить данный профессиональный перечень парой организаций.

5. Он работает в некоммерческой организации, которую поддерживает владелец нашей газеты.

6. Мы только что подготовили проспекты. Передайте их, пожалуйста, всем работникам.

7. Я хотел бы прояснить некоторые вопросы, касающиеся издательского дела.

8. Наша газета представляет объективные данные, которым можно полностью доверять.
^ 7. Say whether the following statements are true or false. Correct the false statements.

Language Support:

Agreement: I agree. I agree entirely. I fully agree. That’s true. I think that’s right.

Disagreement: I disagree. I’m not sure I agree with it. I don’t think so. That’s false. Perhaps, but I think…
1. Most publishers deal in hard copy.

2. Only some printed and disseminated copies can be described as publications.

3. A publisher is a person who decides what should be included in a book.

4. Nowadays everybody can self-publish.

5. Publishers offer printed and electronic versions of different texts.

6. Due to the expansion of the electronic universe, academic publishing does not print books on paper.

7. Articles and books are all the same.

8. Twenty-first-century book publishing is dominated by some large and powerful corporations.

9. Small publishing organizations cannot be the part of larger corporations.
^ 8. Answer the following questions:

1. What is a publication? 2. Who is a publisher according to the text? 3. What is “self-publishing” and who can do it? Can you give any examples of self-publishing? 4. How do books differ from articles? What forms of books do you know? 5. What is the role of large corporations in the twenty-first-century publishing? 6. Do you know any trade lists? Which imprints do they include? 7. Are there any non-for-profit firms in the world of publishing? Can you name them? 8. Are publishing companies independent entities? Prove your point of view. 9. What is “publishing house”? Why do most editors like to associate themselves with the label “house”?
^ 9. Agree or disagree. Give your reasons.

The functions peculiar to the publisher are selecting, editing, and designing the material; arranging its production and distribution; and bearing the financial risk or the responsibility for the whole operation.

What else can you add to the publisher’s functions?
^ 10. Make up a dialogue.

You meet your friend. You are going to be a publisher and you have already entered a field of publishing. Your friend doesn’t understand what you are going to be and what publishing is. You should explain everything and your friend should ask a lot of questions.
^ 11. А. Read the Russian text below. Render it into English.

Издательское дело – это давно утвердившаяся сфера деятельности. Одни люди считают, что оно возникло еще несколько тысяч лет назад; другие – пятьсот лет назад. Кто-то же уверен, что оно появилось на свет в конце девятнадцатого века. Все зависит от того, что считать точкой отсчета: первые записи, сделанные на папирусе или выбитые на каменных табличках, появление полнообъемных печатных изданий Иоганна Гутенберга или изобретение в 1884 году наборной строкоотливной машины.

Производственные технологии издательского дела меняются. Но вдохновение, которое позволяет заполнить страницы изданий, остается неизменным.

В издательском деле все виды деятельности делятся на две большие группы: дела производственные и дела творческие. Поэты, прозаики, ученые и журналисты давно используют печатные страницы для того, чтобы донести до широкого читателя свои соображения. Художники, редакторы, корректоры, верстальщики, макетчики, а также большое количество технических специалистов сумели превратить творческое воображение авторов в коммерческий продукт еще во времена Гутенберга.

(from http://www.redaktoram.ru)
B. Work in pairs. Discuss and give the main idea of the text in one sentence.
^ 12. Speak on the topic “Publishers and Publishing”.

UNIT 2
History of Publishing

(Part 1)
A. Discussion. Think of possible answers to the following questions. Share your opinion with the group.

1. What do you know about the history of publishing?

2. When was printing invented?

3. Who is Johannes Gutenberg? What is he famous for?

4. Is printing useful? Why or why not?
B. Writing.

Add your ideas to the beginning of the sentence “Printing has become very popular because…”. Read them aloud.
C. Topic Vocabulary. Learn the words and phrases below.

to be responsible for smth – быть ответственным за что-л.

impact – влияние, воздействие

• to im'pact (on) – оказывать воздействие

close interplay – тесное взаимодействие, сотрудничество

technical innovation – техническое нововведение, новшество

to promote – продвигать, поддерживать, содействовать

to depend on (upon) – зависеть от чего-л.

invention – изобретение

literacy – грамотность

to spread – распространять

limitation – ограничение

to fix – закреплять, фиксировать

achievement – достижение, успех

craft – ремесло; механизм, приспособление

to be at the heart of – быть в основе чего-л.

mass-producing – производство в большом количестве, выпуск массовой продукции

to pursue – преследовать
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10

Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Учебное пособие Владивосток 2011 Гавриленко О. В., Ильинцева А. В., Бондарева Е. В. Publishing Matters iconУчебное пособие санкт-Петербург 2011 удк 330. 01 (075. 8) Ббк
Экономика: учебное пособие / Е. Г. Гужва, М. И. Лесная; под ред. М. И. Лесной; спбгасу. – спб. 2011. – 203 с

Учебное пособие Владивосток 2011 Гавриленко О. В., Ильинцева А. В., Бондарева Е. В. Publishing Matters iconУчебное пособие Санкт-Петербург Издательство Политехнического университета 2011
Шаляпин В. В. Основы микропроцессорной техники: учеб пособие / Шаляпин В. В. / 2011. — 207 с

Учебное пособие Владивосток 2011 Гавриленко О. В., Ильинцева А. В., Бондарева Е. В. Publishing Matters iconУчебное пособие по дисциплине «статистика»
Учебное пособие по дисциплине «Статистика» для студентов специальности 080504. 65 Государственное и муниципальное управление/ И....

Учебное пособие Владивосток 2011 Гавриленко О. В., Ильинцева А. В., Бондарева Е. В. Publishing Matters iconУчебное пособие разработано в соответствии с требованиями гос впо...
З 55 [Текст] : учебное пособие / Л. Б лихачева, Ю. С. Ткаченко, Воронеж гос технол акад. – Воронеж: вгта, 2011. – 128 с

Учебное пособие Владивосток 2011 Гавриленко О. В., Ильинцева А. В., Бондарева Е. В. Publishing Matters iconУчебное пособие • проспект* Москва 2011 удк 343. 2/. 7(075. 8) Ббк...
Уголовное право России в схемах и определениях: учебное по- у26 собие. — Москва: Проспект, 2011. — 200 с. 18Вм 978-5-392-01691-4

Учебное пособие Владивосток 2011 Гавриленко О. В., Ильинцева А. В., Бондарева Е. В. Publishing Matters iconЛ. Б. Винокур основы логистики
Винокур Л. Б. Основы логистики: Учеб пособие. – Владивосток: мгу им адм. Г. И. Невельского, издание 2-е переработанное, 2011. – 127...

Учебное пособие Владивосток 2011 Гавриленко О. В., Ильинцева А. В., Бондарева Е. В. Publishing Matters iconУчебное пособие для проведения лабораторно-практических занятий по...
К 55 Машины и механизмы в лесном и лесопарковом хозяйстве: учебное пособие / Г. А. Сатаров– Ульяновск: УлГУ, 2011 123 с

Учебное пособие Владивосток 2011 Гавриленко О. В., Ильинцева А. В., Бондарева Е. В. Publishing Matters iconКейн экология упражнения, задачи и задания в тестовой форме учебное пособие
Учебное пособие предназначено для проведения практических работ по курсу Экология на технических специальностях. Учебное пособие...

Учебное пособие Владивосток 2011 Гавриленко О. В., Ильинцева А. В., Бондарева Е. В. Publishing Matters iconПортфолио обучающегося системы нпо и спо учебное пособие
Колпаченко, Л. Я. Портфолио обучающегося системы нпо и спо : учебное пособие/ Л. Я. Колпаченко, О. А. Козырева. – Новокузнецк : маоу...

Учебное пособие Владивосток 2011 Гавриленко О. В., Ильинцева А. В., Бондарева Е. В. Publishing Matters iconИван IV васильевич Грозный: мифология и духовно-политические аспекты реформ Учебное пособие
Иван IV васильевич Грозный: мифология, духовно-политические и социально-экономические основы реформ. Учебное пособие / гоу впо рхту...

Вы можете разместить ссылку на наш сайт:
Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
zadocs.ru
Главная страница

Разработка сайта — Веб студия Адаманов